یکی از محبوب ترین رشته ها که زیرمجموعه علوم پزشکی است ، حوزه اتاق عمل است. با پیشرفت علم پزشکی به تدریج بر اهمیت این رشته افزوده می شود ، بنابراین تصمیم گرفتیم مقاله کاملی را به معرفی رشته اتاق عمل اختصاص دهیم. برای اینکه بتوانید در مورد قسمت اتاق عمل اطلاعات جامعی کسب کنید و تصمیم درستی بگیرید ، این مقاله را تا انتها بخوانید.

 

معرفی زمینه اتاق عمل

رشته اتاق عمل یکی از رشته های کارشناسی زیر گروه 1 رشته تجربی است و دارای پذیرش استانی بومی است. این بدان معناست که 80٪ پذیرفته شدگان در اتاق عمل از یک استان و 20٪ از استانهای دیگر هستند. مدت زمان مدرک لیسانس مداوم در اتاق عمل 4 تا 5 سال است که در این مدت 130 دوره باید توسط دانشجو به پایان برسد. پذیرش ها هم برای دختران و هم برای پسران انجام می شود.

 

مشکلات رشته اتاق عمل

اصولاً در معرفی حوزه اتاق عمل باید به نقاط قوت و ضعف این حوزه پرداخت. یکی از معایب مهم این رشته که باید در معرفی قسمت اتاق عمل به آن توجه شود ، اشباع شدن ظرفیت این رشته است. با این حال ، از نظر بازار کار در یک وضعیت متعادل ، امنیت شغلی و یک وضعیت خوب. مشکل دیگر کارکنان اتاق عمل مستعد ابتلا به آرتروز و کمردرد است زیرا مجبور هستند ساعتها بایستند و در کنار جراح باشند. همچنین ممکن است به بیماری های عفونی مبتلا شوند زیرا به طور مداوم با عفونت و زخم تماس دارند

 

اگر علاقه ای به محیط بیمارستان و اتاق عمل ندارید ، حتما رشته داروسازی را در نظر بگیرید که هم از نظر اجتماعی مناسب است و هم از محیط بیمارستان خارج است. برای مطالعه مقدمه رشته داروسازی ، فقط روی آن کلیک کنید.

 

قانون کار اتاق عمل و قانون زمینه اتاق عمل

فارغ التحصیلان اتاق عمل می توانند در بخشهای مختلفی از جمله بیمارستانها ، بخشهای جراحی ، اتاقهای عمل ، کلینیکها ، مراکز آندوسکوپی ، رادیولوژی ، اورژانس و موارد دیگر کار کنند.

 

بنابراین ، به طور کلی ، محل کار تکنسین های اتاق عمل بسیار زیاد است و با توجه به افزایش جمعیت ، تعداد افراد سالخورده افزایش می یابد که باعث افزایش شیوع بیماری ها و نیاز به جراحی می شود.

 

میزان درآمد افراد در این زمینه متفاوت است و با توجه به مهارت ها و توانایی های فرد تعیین می شود که از فردی به فرد دیگر کم و زیاد می شود اما می توان گفت حداقل دستمزد تقریباً 2 میلیون تومان است.

 

اما اگر از نظر شما این حقوق کم است و ارزش این میزان کار را ندارد ، می توانید به رشته های دیگری مانند پزشکی و دندانپزشکی فکر کنید. البته واضح است که قبولی در این رشته ها به تلاش بیشتری نیاز دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پزشکی ، حتماً هر آنچه در مورد رتبه مورد نیاز برای پذیرش پزشکی می دانید را بخوانید! خواندن. مقاله مشابهی برای رشته دندانپزشکی داریم که می توانید با کلیک بر روی حداقل رتبه لازم برای قبولی در دندانپزشکی به آن دسترسی پیدا کنید.

 

 

کارآموزی اتاق عمل

نکته مهم معرفی دوره اتاق کارآموزی این دوره کارآموزی است. دو دوره کارآموزی در اتاق عمل وجود دارد ، یکی به نام کارآموزی و دیگری کارآموزی در این زمینه. کارآموزی در همه رشته ها با هدف کسب مهارت و تسلط بر وظایف انجام می شود. همین هدف در 16 واحد کارآموزی در زمینه اتاق عمل دنبال می شود. مهارت در کار یک تکنسین اتاق عمل نیاز به حضور به موقع و تمام وقت ، مسئولیت و صداقت دارد.

 

ادامه تحصیل در اتاق عمل در خارج از کشور

ادامه تحصیل در خارج از کشور آخرین موضوع معرفی رشته اتاق عمل است. مهاجرت به خارج از کشور یکی از برنامه های برخی از فارغ التحصیلان اتاق عمل است. نکته مهم در این تصمیم این است که تسلط بر زبان کشور مقصد برای این افراد بسیار مهم است زیرا آنها دائماً با بیماران در تماس خواهند بود. کشورهایی که میزبان متخصصان اتاق عمل هستند شامل ایالات متحده و استرالیا هستند. متوسط ​​درآمد یک تکنسین اتاق عمل در جهان حدود 18 دلار است.

در ادامه می توانید رتبه قبولی اتاق عمل را هم به صورت کامل مطالعه کنید.

 

در زیر برخی از دانشگاههای برجسته در جهان هستند که دارای برنامه کارشناسی ارشد در زمینه اتاق عمل هستند:

 

دانشگاه پنسیلوانیا در ایالات متحده

کالج کینگ لندن ، انگلستان

دانشگاه جان هاپکینز در ایالات متحده

دانشگاه واشنگتن در ایالات متحده

دانشگاه Swas Hampton در انگلستان

دانشگاه ییل در ایالات متحده آمریکا

دانشگاه منچستر در انگلیس

دانشگاه تورنتو در کانادا

...

بنابراین ، به طور کلی ، با معرفی قسمت اتاق عمل ، متوجه شدیم که این رشته یکی از رشته های آینده در سراسر جهان است ، اما با تغییر رشته در سایر زمینه ها نیز می توان شروع به کار کرد. همانطور که دیدیم این رشته در خارج از کشور نیز قابل پیگیری است. در انتهای مقاله از شما می خواهیم که نظر خود را در مورد معرفی دوره اتاق عمل در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

 

توصیه ما در انتهای مقاله معرفی حوزه اتاق عمل این است که همین حالا اشتباهات مطالعه خود را پیدا کرده و آنها را برطرف کنید تا بتوانید از مطالعه خود نتیجه بهتری بگیرید و چند قدم برای سرنوشت مناسب خود بردارید. بیا نزدیکتر.