ترجمه متن عربی نهم

در این مقاله قصد داریم در مورد معنای درس اول و معنی درس دوم عربی نهم صحبت کنیم و تمام مواردی که در آنها مشکل دارید را بررسی خواهیم کرد. اگر پس از خواندن این مقاله‌‌، مشکلی برطرف نشد‌‌، مشکل خود را در نظرات برای ما بنویسید تا بتوانیم به آن رسیدگی کنیم.

ترجمه عربی نهم بسیار مهم است و برای به دست آوردن نمرات خوب در امتحانات، دانش آموز باید تمام نکات کتاب عربی خود را به خوبی یاد گرفته باشد و از این طریق نباید هیچ کتابچه و کتاب درسی را نادیده بگیرد.

چگونه با معنای درس اول عربی نهم شروع کنیم و با هم جلو برویم؟

معنی درس اول عربی نهم

درس اول به طور کلی دروس دو سال گذشته یعنی کلاس‌های هفتم و هشتم را بیان ‌می‌کند. در صفحه اول این درس یک جدول از کلمات وجود دارد که بر اساس آن شما باید بتوانید متن درس را که یک سلام و خوش آمد گویی و سپس یک شعر است‌‌، به راحتی تفسیر و ترجمه کنید. ما معنی تمام جملات را برای شما در اینجا می نویسیم تا بفهمید در کجای ترجمه چه مشکلی دارید.

سال تحصیلی جدید آغاز ‌می‌شود. دانش آموزان دختر و پسر با خوشحالی به مدرسه می روند. آنها کیفهای خود را در می آورند. خیابان‌ها پر از دختر و پسر است. فصل مطالعه و خواندن و نوشتن و فصل دوستی بین دانشجویان آغاز ‌می‌شود.

در ادامه می توانید قیمت دی وی دی های حرف آخر نظام جدید، که از تخفیف های ویژه ای برخوردار هستند هم مشاهده بفرمایید.

معنی شعر به ترتیب ابیات زیر آورده شده است:

من به نام خدا شروع ‌می‌کنم‌‌، و وقتی قیام ‌می‌کنم‌‌، یاد پروردگارم می افتم.

با نام خدا، من درسهایم را شروع ‌می‌کنم و وقتی می نشینم‌‌، یاد پروردگارم می افتم.

کتابم را بسم الله خواندم. از خدا می خواهم که مشکلاتم را برطرف کند.

مدرسه ما روشنگری و زندگی است. نماز در آن است.

دانش و کمال در آن نهفته است. گنجینه‌هایی در آن وجود دارد. زیبایی در آن وجود دارد.

دانشمندان از آن فارغ التحصیل ‌می‌شوند و حکما در آن تعلیم می دهند.

هان کتاب‌های من نور آسمان من هستند. مهربانی و گنجینه مانند داروی من است.

با بسم الله کارم را شروع ‌می‌کنم. زیرا یاد خدا شادی من را بیشتر ‌می‌کند.

دیدید که درس اول به راحتی تفسیر و ترجمه شد؟ همه دروس دیگر نیز همینطور است. بنابراین دیگر در مورد دشواری عربی صحبت نکنید‌‌، زیرا با حرف آخر همه چیز ساده ‌می‌شود.

معنی درس دوم عربی نهم

سجاد از مدرسه ناخوشایند بازگشت. وقتی با خانواده اش پشت میز نشست‌‌، شروع به گریه کرد و به اتاقش رفت. پدرش نزد او رفت و با او صحبت کرد و از او پرسید: "چرا غذا نخوردی؟!" وی در پاسخ گفت: آیا دوست من حسین را ‌می‌شناسی؟ گفت: بله. من او را ‌می‌شناسم؛ او پسری باهوش و آرام است. "چه اتفاقی برای او افتاده است؟"

در ادامه می توانید زیست حرف اخر، که از تخفیف های ویژه ای برخوردار هستند هم مشاهده بفرمایید.

سجاد پاسخ داد: "وی در بیمارستان بستری شد ؛ با اتومبیل تصادف کرد ؛ این تصادف در جلوی چشم من اتفاق افتاد ؛ وقتی او را در پیاده رو دیدم او تصمیم گرفتم او را صدا کنم. او بدون اینکه به ماشین‌ها نگاه کند سعی در عبور از خیابان داشت ؛ یک ماشین به او نزدیک شد و او را زد. "ماشین سریع بود." پدر گفت: "حال او چطور است؟" سجاد گفت: "او زخمی‌شده است."

روز بعد‌‌، معلم از دانش آموزان خواست تا قوانین راهنمایی و رانندگی را در روزنامه دیواری بنویسند. سپس مدیر مدرسه از پلیس راهنمایی و رانندگی خواست که علائم راهنمایی و رانندگی در مدرسه را توضیح دهد. پلیس راهنمایی و رانندگی آمد و علائم لازم را توضیح داد و از آنها خواست که از پیاده رو عبور کنند.

در ادامه می توانید برنامه هزار ساعته حرف آخر را هم مشاهده کنید که در عرض 4 ماه پرونده تمام درس های خودتان را ببندید و تا کنکور 7 بار مرور کنید.

دانش آموزان یک روزنامه دیواری نوشتند که در آن علائم راهنمایی و رانندگی را ترسیم و نقاشی ‌می‌کردند و معنی هر یک را توضیح می دادند.

به ترتیب از راست به چپ: بدون ورود - بدون چرخش راست - بدون چرخش به چپ

کارگران مشغول هستند - به رستوران نزدیک ‌می‌شوید - گذرگاه عابر پیاده

آموزش معنای درس دوم عربی نهم چگونه پیش می رود؟ شما راضی هستید ؟؟

سازمان سنجش